måndag 30 mars 2015

Konstig konst

Idag har Issa och Jörgen hängt lite med oss ute på Lindholmen. Det var kul! Igår var vi alla fyra på poetry slam ute i Majorna. Det var en duktig tjej som vann. Dagens poesi är lite mer berättande, realistisk och samtidigt som den är subjektiv tyckte jag att det var tydligt att den skulle vara objektiv. Vad jag menar är att de var skapta för publiken. De var rätt politiska. Poesi-politiska? Jag har också skrivit politiska dikter, men de har ändå varit mer subtila och där jag lekt med orden för att få fram en berättelse. Inte berättat en berättelse och benämnt det dikt. Det var lite mer spoken word poetry hos diktarna och lite mindre av urdriften som ville ut. Det är intressant, samtidigt som det inte riktigt är min grej att skriva. Det är kul att lyssna på och jag tycker att vissa är bra, men de som är bra kommer inte ens i närheten av bra "vanlig" dikt. Detta är så klart enligt mig. Jag ska gå på vårfinalen om jag kan! Det vill jag inte missa. :)

P.S. Jag hade sett Blå är den varmaste färgen i lördagskväll och hade den i huvudet hela söndagen. Se den! Finns på Netflix! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar