tisdag 10 mars 2015

Kultur

På Kobra visar de om hur Babadook-filmen var så himla läskig. Jag och Emma såg den tillsammans senast jag var uppe och den var inte så läskig. Jag hade tyckt att den varit bra om det inte vore för att jag blivit utlovad en skräckfilm utav filmmakaren - inte en psykologisk thriller. Ibland rör sig de genrerna över varandras gränser, men jag älskar en skräckis som kan skrämmas riktigt bra. Babadook fick mig att vilja börja analysera den. Men det ena utesluter ju inte det andra. Den var ändå rätt bra som psykologisk thriller/skräckis, men jag gillade inte slutet.

Mitt drömjobb nu är att jobba med kultur och mänskliga rättigheter på en politisk nivå. Därför kollar jag på Kobra - jag längtar tills jag får jobba med kultur. :)

Våren har kommit till Göteborg förresten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar