lördag 14 mars 2015

Roas utav Roa

Nu har jag börjat om med Roan. Det känns bra än så länge, det har ju bara gått tre dagar. Inga torra läppar eller så och jag är riktigt nyfiken på vad biverkningarna kommer vara denna gång för mig. Förhoppningsvis slipper jag en del av problemen som jag hade förra gången. Jag vill inte berätta om det blir några svåra biverkningar, som förra gången då jag sov kanske 12-13 timmar om dygnet (och hade sovit mer om jag inte tvingat mig att kliva upp, bland annat för skolan). Jag vill att det ska gå snabbare den här gången, sommaren kommer ju snart! Jag vill inte att det ska behöva ta 9 månader. Det är en lång tid att gå runt och se ut som jag gör just nu när man vant sig vid att inte behöva göra det. Jag tror att medicinen har blivit billigare nu, vilket är ett stort plus. Den kostade bara ca. 500 kronor för 100 tabletter. Det räcker i 50 dagar om jag inte får höja dosen till nästa gång!

Jag skrev omprovet i ekonomistyrningen idag. Eller, skrev och skrev. Jag hade lika gärna kunnat lämna blankt. Jag började plugga för sent och var tvungen att arbeta med strategi-grupparbetet denna vecka istället, så det får helt enkelt bli tredje gången gillt för mig. Strategin känns roligare nu när motivationen har kommit tillbaka lite. Tänk så mycket lite solsken kan göra. Göteborg är ju så grått om "vintern" (=hösten) och det regnar så mycket att man blir ännu mer påverkad av bristen på ljus än annars. Och så får jag spendera sommaren i ljusa Norrbotten. (Jag ville göra en sol-emoji, men insåg att detta är en vanlig dator...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar