lördag 28 februari 2015

Inte fullt så lätt

Nu har jag fixat ett sommarjobb inför nästa sommar! Jag ska jobba på campingen i Sikfors. Det känns kul, samtidigt som jag gärna hade spenderat en sommar i Göteborg. Jag har upplevt Stockholm under sommaren och vet att staden är annorlunda då. Jag har förvisso upplevt Göteborg i Juni och Augusti, men Juli vore också skönt. Men älskar man Göteborg under hösten - då är det äkta, då behöver man inte sommaren för att övertyga en. ;) Men Göteborg blir verkligen annorlunda på sommaren. Kanske den enda årstiden här då det inte blåser kallt. Jag menar, det blåser ju - bara inte så att man undrar hur man hamnade på Nordpolen. Sikfors är fint på sommaren, så jag är glad ändå. Jag kommer att sakna Gustaf mest.

Jag ska börja på en andra kur roa om allt ser bra ut med mina värden. Jag hoppas att problemen denna gång försvinner för evigt. Jag har läst om folk som behöver en andra kur innan de blir fullt botade. Jag har inte så mycket problem som förut, men ändå nog mycket för att jag ska förstå vars det är på väg och vilja mota Olle i grind.

Många nyheter och blandade känslor kring båda grejerna. På TV:n i bakgrunden visade de en bld på en skådespelerska som heter Jane Birkin. Jag googlade på bilder på henne för hon var så vacker. Hon ser typ ut så som jag vill se ut! Med lugg så klart, förväntade du dig något annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar