onsdag 4 februari 2015

Fritid

Idag gick jag sista lektionen på två hela veckor. Det är väldigt mycket ledig tid. Jag ska ju inte vara helt ledig, vi har en hemtentamen. Ändå känner jag att det kommer bli mycket dötid om jag inte gör något speciellt. Jag hade tänkt läsa lite böcker, men jag hade velat passa på att åka till Stockholm eller Norrbotten nu. Det är så klart dyrt, men de skulle kunna gå. Det hade varit värt det om jag hade kunnat övningsköra i en vecka, men jag är rädd att det hade varit bortkastade pengar. Jag kanske ska ta tummen ur och passa på att boka ett par körlektioner. Det vore kul att få prova köra i storstan också och jag har ju lagt undan en hel del pengar till detta.

Till Stockholm ska jag i mars, då fyller Gustafs morfar jämnt. Det blir förhoppningsvis kul, det var länge sedan jag fick vara i min gamla stad. Ibland längtar jag tillbaka, men jag tänker aldrig flytta dit igen om jag inte får ett ordentligt boende. Att hyra rum funkar ett tag, i synnerhet när man är ung; nöden kräver ingen lag. Men efter att ha bott i lägenhet i nästan två år känns det som att jag skulle dö av att vara tvungen att gå tillbaka till ett sådant boende.

Idag åt jag och Gustaf lunch i Haga. Det var gott. Efteråt tog vi en promenad och sedan åkte jag hem och kollade lite på Fresh Prince. Jag har kommit på något som gör det lättare för mig att kliva upp på morgonen. Jag slår helt enkelt på Fresh Prince i Bel Air! Förut låg jag och drog mig och när jag kom till skolan var de bästa platserna ofta tagna. Nu på sistone har jag tänkt att om jag inte kliver upp hinner jag inte se Fresh Prince och det är mycket mer effektivt. Nu är jag en av de första som kommer dit och får välja och vraka bland platserna - och tro mig, det är viktigt i salen vi oftast använder. Dessutom hinner jag ju äta frukost samtidigt som jag ser på min serie. Det är ju perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar