fredag 20 februari 2015

Hockey

Idag gick jag och Gustaf på hockey i Scandinavium. Det var hans alla hjärtans dag-present från mig. Vi såg Frölunda mot Skellefteå och matchen var jättespännande! Det blev förlängning och Frölunda vann då. Det blev en liten incident som ledde till att Frölunda fick en extraspelare på planen (istället för att en Skellefteåspelare skulle utvisas) och detta ledde så klart till vinst. Jag såg faktiskt att Frölunda-spelaren hookade Skellefteå-spelaren och att denne då gav igen. Därmed trodde jag att båda skulle få straff, men det blev bara Skellefteå-spelaren. Jag trodde att det bara var ännu av de där gångerna då jag inte förstod mig på reglerna, men det var tydligen fler som tyckte att det var fel gjort av domaren. Alltså, om till och med jag såg att det var fult spel borde domaren också ha gjort det, för jag brukar nästan aldrig se sådant. Jag brukar bara se att domaren blåser av utan någon aning varför. Eller tja, om en spelare ligger ned på isen kan jag ju ana mig till vad som hänt. ;)

Gustaf blev glad i alla fall och det blev jag med! Hela matchen var så spännande. Jag brukar ha lite vidskepliga lycko-grejer för mig på matcherna, sådant jag tänker kommer bringa spelarna tur. Jag satt där och ville så gärna att Skellefteå skulle reducera, när jag helt plötsligt får för mig att om jag sjunger Perfect Day från Legally Blonde så kommer Skellefteå göra mål. Tror ni inte då att när jag sjunger den så gör de ett mål! Haha, jag kan inte riktigt ta äran för det, men det var kul ändå!

En bild från kvällens match. Det var väldigt knökfullt, dock inte på Skellefteås hörna, som ni kan se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar