lördag 16 mars 2013

Omfirandet

Jag har kommit på att jag inte berättat om hur det var när jag och Gustaf firade om vår ettårsdag! Det var hur bra som helst, förutom att vi var dödströtta och skulle upp jättetidigt morgonen efter för att åka till Göteborg... Skämt åsido, det var jättebra. Så länge vi får somna in bredvid varandra är allt bra. Vi var (så klart) sena till Villa Godthem där vi skulle äta, så vi var tvungna att skynda oss till tunnelbanan. Utanför dörren stötte vi dock på Gustafs svåger som kom åkande i sin bil så vi stannade och pratade med honom en snabbis. Efter det var det ännu mer bråttom. Men vi hann. Vi tog spårvagnen ut till Djurgården, det är där restaurangen ligger. Det var inte så många på restaurangen när vi var där, så det var lugnt och tyst. Vårt bord hade en fin utsikt över vattnet men det var så mörkt då att vi inte riktigt kunde njuta av den. Vi åt båda toast skagen till förrätt och plankstek till varmrätt, men Gustaf valde deras hemgjorda glass till efterrätt och jag tog crème brûlée. Det var jättegott med varmrätten och efterrätten, men vi båda kände att deras toast skagen inte var så prisvärd. "Gott, men för dyrt", säger Gustaf. Jag säger att den smakade lite väl mycket hav. Typ salt? Jag vet inte.

Hela den stunden var så underbar för jag fick för en gångs skull faktiskt känna mig fin, även om det jag bar inte var så dyra kläder. Första gången vi var där försökte jag att passa in på detta flådiga ställe att jag sket i vad jag kände mig bekväm med att bära. Lesson learned!

Nu har jag skrivit om det. Nu ska jag spendera tid med, gissa vem, Gustaf. Naturligtvis. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar