torsdag 14 mars 2013

För tillfället

Jag längtar efter mina hundar. De bästa skogspromenaderna man tar är med hundarna. De är så roliga där de springer omkring och leker och de utgör ett utmärkt sällskap samtidigt som man får gå där i lugn och ro. Självklart gillar jag att ta promenader med andra också, till exempel i staden tycker jag mer om att ha sällskap av människor på mina promenader. Jag och Gustaf går ofta och upptäcker nya delar av Stockholm eller kanske bara njuter av de vi redan gått genom hundra gånger förut. Idag gick vi mellan Odenplan och Fridhemsplan.

Jag ska förbereda mig för att söka jobb idag och imorgon. Jag ska söka både extrajobb och sommarjobb. Jag ska även få ett så kallat superpresentkort för att jag ställer upp på att svara på enkäter från ännu en sådan där avriven lapp. Ett sådant där presentkort jag talar om innebär att man får en värdecheck på 100 kronor och så kan man välja mellan en massa olika butiker var man vill använda rabatten. Fika och 100 spänn är inte dåligt, det. Nästa gång kanske det blir gratis bio för mig också. Hoppas bara att jag får ett jobb också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar