måndag 18 mars 2013

Att leka med orden

Igår åt jag och Gustaf på Beefeater Inn. Det var St. Patrick's day igår så det var många där. Det är kul att äta just där eftersom att det oftast brukar vara mycket folk inne på puben. Atmosfären blir bättre när det inte är alldeles tomt eller alltför tyst. Efteråt gick vi till Muggen tvärsöver gatan. Killen i kassan pratade mest engelska, vilket var skönt. Jag hade nämligen stått och översatt en mening från engelska till svenska i huvudet och försökte komma på bästa sättet att förmedla vad jag ville ha sagt på svenska. Som tur var behövde jag inte det ändå. Vissa ord på andra språk fastnar man vid i huvudet, så är det. När jag gick tyska var det många tyska ord jag tänkte först innan det svenska ordet hann komma upp. Jag är inte ens flytande i tyska!

 Jag har textinlämning imorgon så jag måste bli klar med mina texter tills dess. Det är svårt att skriva dikter med så korta mellanrum, känner jag. Åtminstone när de ska följa det temat jag valt ut. Jag vill att den här diktsamlingen ska representera den jag är och hur jag känner. Den ska vara ett förnimmelse av mitt väsen. Det är viktigt för mig att det blir så och sådana dikter kommer inte bara upp i huvudet på löpande band ska jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar