onsdag 13 mars 2013

En avriven lapp

På universitetet finns det ställen där det brukar finnas en hel del lappar från folk som skriver att det gör något experiment eller skriver en uppsats till vilken de behöver samla intervjuer och dylikt. Jag har rivit av mailadressen från en sådan lapp som jag sedan hittade i min väska. Det var så länge sedan jag rev av lappen att jag helt och hållet glömt vad det handlade om, men eftersom att jag litar på mitt dåtida jag tänkte jag att det antingen var något intressant eller att ersättningen var bra. Jag tänkte att det vore värt att fråga vad experimentet var om och vad ersättning var (man brukar få en biobiljett). Så nu ska jag möta en person nästa torsdag som ska fråga ut mig om min musiksmak. Ersättningen var en fika, men eftersom att experimentet verkade kul så behövde jag ingen vidare ersättning. Det kommer ändå alltid upp nya lappar för den som är intresserad. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar