tisdag 26 mars 2013

Droppen

Det var droppen. För andra gången har jag upptäckt att min hyresvärd gått in i mitt rum medan jag varit borta (antagligen för att trycka på knappen till värmepannan ute i garaget, den brukar krångla) och sedan låst min dörr! Det är hutlöst! Förut låste jag dörren mellan mitt rum och övriga huset ibland, men jag ska banne mig börja göra det hela tiden.

Varför är det så dyrt att färga håret på salong?! Nu kan jag inte färga mitt hår, utan kan bara klippa det. Jaja, plånboken tackar åtminstone. Jag har fått en tid på torsdag 11.15. Jag gruvar mig lite inför det för jag ska klippa mig hos en av frisörerna som har fått dålig kritik angående färgning på en sida där man rankar olika frisörsalonger, men Gustaf hade henne senast och sade att hon klippte bra, vilket jag märkte själv att hon hade gjort på honom.

Jag har köpt godiset till Gustafs påskägg idag. =) Jag ser verkligen fram emot påskhelgen. Vi ska till Västerås och så ska vi gömma påskägg. Det är nog den bästa traditionen någonsin.

Nu ska jag gå och kolla lite på texter jag vill ha till antologin. Ikväll ska jag göra tacogratäng för första gången. Hoppas det blir gott, annars får jag och Gustaf äta hårdbröd till middag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar