lördag 16 mars 2013

Mat på ett fat!

Idag har jag och Gustaf tagit en promenad. Det var soligt ute och inte alltför kallt heller. Temperaturen på sistone har ju varit väldigt låg med tanke på att solen under denna tid lyst starkare än på hela året. Gustaf gjorde våfflor till frukost åt mig idag. Han är så himla snäll! Jag ska laga spaghetti och köttfärssås ikväll för det är min rätt. Vi är lite som mormor och morfar på det sättet. Hos dem är det så att mormor lagar den mesta av maten medan morfar brukar hjälpa till. Men vissa rätter, såsom stuvade makaroner och köttfärssås, det är morfars rätter; de får han laga. Så är det hos oss också lite grand; jag lagar alltid stuvade makaroner och så gör jag köttfärssåsen, annars gör Gustaf det mesta. Jag brukar få laga mat hemma hos mig, men jag hatar det. Det är tråkigt att laga mat, men det är väldigt gott att äta! Imorgon ska vi äta ute. =)

P.S. Rubriken är något som mormor alltid brukade säga till mig när jag bodde hos henne och morfar, utifall att någon undrade. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar