söndag 3 mars 2013

Leva ur resväskan

Jag har fått klartecken på att jag kan flytta från Jakobsberg i Maj redan. Jag ska flytta in till min älskade pojkvän och bo hos honom resten av tiden jag stannar här i Stockholm. Mina grejer kommer jag förvara i ett förråd, men kläder och andra nödvändigheter kommer jag att ha med mig i en resväska (eller två...). Det är jättebra att jag kan spara in pengar på hyran eftersom att csn bara kommer att ge mig ca. 2000 kronor i Maj och det vore ju skönt att ha någonting att leva på i Juni.

Skrivandet går okej just nu. Jag har upptäckt att jag är mycket intresserad av att skriva filmmanus, vilket vi hållit på med ett tag nu. Idéerna är färska och jag tillåts att använda min kreativitet på ett annorlunda sätt, vilket för mig är som att födas på nytt i mitt skapande.

Ville bara uppdatera mig lite eftersom att jag precis idag insett att det redan är mars månad och att jag officiellt är gammal eftersom att jag tycker att ett år gått snabbt. När man var barn var ett år en evighet. Nä, det säger bara att jag inte är ett barn längre! Bra va - jag måste betala hyra, betala av biblioteksskulder (som jag alltid lyckas lägga på mig) och hantera stressen av att vara tvungen att ha en inkomst och en utbildning och ett körkort och... Nä, skämt åsido är jag glad över att vara så gammal som jag är. Jag vill inte leva i det förflutna eller i framtiden, då missar man så mycket. Förutom ibland, typ när man får en biblioteksräkning på 625 kronor. Då vill jag vara liten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar