söndag 3 mars 2013

Att vara mig själv

Stupid Urban outfitters-advertisements getting me to click on them and see all their pretty dresses. And still-not-stupid Gustaf for telling me they have a store in Stockholm.

Har jag sagt att jag är på klänningsjakt nu? Jag har redan köpt klänningar för så mycket jag tillåter mig själv att köpa klänningar för den här månaden, men jag har redan börjat planera mina köp inför nästa månad. Beroende? Nej, bara i behov av en ny garderob som innehåller kläder jag faktiskt kommer att ha på mig till vardags.

Det var Elsa Billgren som inspirerade mig genom att säga att hon alltid har klänningar för att hon en dag insåg att hon egentligen inte gillade att ha byxor på sig, men att hon hade det för att det var vad man brukade ha på sig. Jag har sedan länge vetat att jag föredrar klänningar och kjolar, men jag köper byxor ändå för att det är praktiskt ibland. Men det känns inte lika bra att gå omkring i ett par byxor som det gör att kunna röra sig fritt i en klänning (eller ett par shorts!). Förresten så tar nästan alla jag känner av sig byxorna och byter till typ långkalsonger eller mysbyxor när de kommer hem. Varför? Pants are uncomfortable, but sometimes they quite simply are the most convenient option.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar