fredag 29 mars 2013

Hår & sånt

Ack, jag önskar jag hade ännu fler vackra klänningar att ha på mig! Jag köpte en underbar klänning igår, men den är för fin för att användas till vardags. Det var egentligen en vardagsklänning jag var ute efter, men jag föll så otroligt mycket för den här klänningen att jag köpte den. Nu får jag hitta en billig på H&M så min vardagsstil blir lite varierad också... Jag träffade Angelica igår. Vi gick en stund på stan och spenderade hela kvällen på ett kafé i sedvanligt manér. ;)

Nu har jag fräschat till frisyren också. Jag klippte mig på Salong Weiss i Alvik igår. Den frisörsalongen rekommenderar jag starkt! Först skulle de tvätta håret på mig och de lyssnade verkligen på mig när jag sade att jag inte ville att luggen skulle bli blöt för att den blir så himla bångstyrig då. Sedan frågade hon alltid mig om jag blev nöjd med klippningen, lockningen o.s.v. Hon stylade t.o.m. mitt hår utan extra kostnad. Jag fick te och kakor och så hämtade de tidningar åt mig. Man blev helt enkelt servad i allt! Dit kommer jag fortsätta gå i framtiden. Jag, som har frisörskräck, har aldrig blivit så nöjd med hårklippning som jag blev igår och känner inte att det kommer vara jobbigt att klippa håret där igen! Jag brukar vänta ca. sex månader till nästa klippning om jag är nöjd med den förra, men är jag missnöjd kan det gå hur länge som helst. Även om jag har behov av att klippa mig har jag en alltför stor rädsla för att faktiskt göra det p.g.a. det. Denna gång gick det nio månader sedan senast och jag borde ha klippt mig för kanske fyra månader sedan.

P.S. Har ni märkt hur många frisörsalonger som heter typ "Hår å sånt"? Det har jag, därav titeln. D.S.

1 kommentar:

  1. Åkte du hela vägen upp till Alvik för att klippa dig? Varför kom du inte förbi om du ändå var i Norrbotten? Bajs.

    SvaraRadera