fredag 23 december 2011

Mer och mer och mer

Ibland ter sig livet annorlunda. Det är som om man nästan inte vore en del utav det. Man kan agera som vanligt, men saker och ting bekommer en inte på samma sätt. Det är som vore man en åskådare på andra sidan en barriär som utgör gränsen mellan min värld och den verkliga - mitt sinnes frihet och verklighetens skarpa linjer.

I am the master of my fate; I am the captain of my soul Och glöm aldrig det, för på senaste tiden har det känts som att jag har famlat i blindo efter en lösning på mina huvudbryn. Det är som om jag varit vanmäktig inför alltihopa, men nu känner jag att jag är på väg att finna min väg ut. Att kravla mig ur min grav, för att citera Bayside.

Det var kväll, ja, nästan natt
Och ni ska veta att
jag såg nästan ingenting för snön som vräkte ned
Och hela tiden kom det bara mer och mer och mer
Ja, hela tiden kom det bara mer

1 kommentar:

  1. "Det var i fjol om vintern i början utav mars,
    som jag skulle åka upp till arjeplog.
    Och när jag hade kommit till jag minns-int-riktigt-vars, då tog soppan slut och bilen bara dog.
    Och det var kväll, ja nästan natt,
    och ni ska veta att,
    jag såg nästan ingenting för snön som vräkte ned...... etc etc" (Nynnar)

    God Jul! :)

    SvaraRadera