fredag 23 december 2011

Hemma nu

Nu är jag hemma i Sikfors. Jag och Lillis ska till stan idag och inhandla de sista julklapparna. Jag vet att jag borde gå ned och duscha och göra mig i ordning, men istället sitter jag här vid datorn och bara njuter av att slippa stället jag bor på och alla bekymmer som kommer med att bo där. Jag har bara klappat hundarna, sovit och läst DN - och ty fusan vad skönt det är!

I förrförrgår bytte jag, Gustaf och Sofia julklappar med varandra. Det var jättemysigt och jag fick så fina presenter. =) Dagen efter var det julavslutning på sista konversationslektionen. Det känns konstigt att jag inte ska komma tillbaka och fortsätta läsa tyska med samma personer igen nästa år, men det är så det är på universitetet och det är inte nödvändigtvis en dålig sak heller. Jag och Fia var tvungna att gå tidigare från lektionen för att hinna med bussen till Sundsvall. Det var så himla skönt att ha sällskap hela vägen upp till Sikfors, för jag åkte ju med Frank, Emma och Linn på vägen från Sundsvall. Tydligen hade det skett en olycka i Sikfors tidigare på gårdagsmorgonen. Två bilar hade kört in i en lastbil. Hur det gick till har jag ingen aning om, så fråga mig inte. Är lika förundrad själv.

Lillis kommer att vara sur på mig för att jag inte gjort mig i ordning än, så nu ska jag... göra som blixten? Ok, jag ska inte försöka härma en viss herr Morty. Vad jag försöker säga är att jag ska gå nu!

Hejdå!

P.S. Det är da'n före doppareda'n idag! =D D.S.

1 kommentar:

  1. nja, det var inte så bra iaf :/ Men, den historian får du höra när jag får höra din! (ger igen, jag?) Nå, hur blir det, när planerar du att hitta till Gve?

    SvaraRadera