lördag 1 januari 2022

Lista 2021

 Årets musik:

Taylors nyinspelade skivor: Fearless (Taylor’s Version) och Red (Taylor’s Version), men även Evermore, som faktiskt släpptes bara 3 veckor innan 2021 började.

Årets bästa låtar:

Taylor Swift - All Too Well (10 Minute Version)
Big Red Machine feat. Taylor Swift - Renegade
Taylor Swift - champagne problems
Olivia Rodrigo - good 4 u
Lana Del Rey - Cherry Blossom

Årets bästa film:

Jag har inte sett så jättemånga nya filmer, så jag tänker välja ett par som är färska i minnet och det är Single All The Way och Happiest Season. Båda är julfilmer. De var bra, för det kändes som att de hade något nytt att komma med, i alla fall Happiest Season. Single All The Way var feelgood och det gillar jag.

Årets bästa bok:

Magical Bakery Mystery-böckerna och Julegrisen

Årets bästa spel:

Avalon (tycker jag väl alltid)

Årets bästa tv-serie:

Squid game (kommer inte ihåg vilka mer som kom just i år)

Årets viktigaste händelse:

Att jag skrev uppsatsen i psykologi efter att ha skjutit på det så länge

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Spenderade sommaren i stugan, började volontärjobba i samtalsjour

Har du några nyårslöften?

Nej.

Vilka länder besökte du?

Var bara i Sverige

Vad var din största framgång 2021?

Vågade ta steget att börja med samtalsjouren

Bästa köpet?

Min iPad, den har gjort pluggandet enklare

Vad spenderade du mest pengar på?

Min iPad

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Tasse och mina vänner

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare

Vad önskar du att du gjort mer?

Varit i stugan

Vad gjorde du på din födelsedag 2021?

Åt lunch på Ahlströms, gick på museum och fick min favoriträtt (fisk- och skaldjurssoppa) till middag

Hur skulle du beskriva din stil år 2021?

Alla mina köp på second hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar