fredag 28 januari 2022

Lång dags färd mot stugan

 Vi är äntligen framme i stugan. Den här resan får resorna härifrån till Stockholm att verka korta. Allt handlar om perspektiv. Vi hade gjort mackor och stannade och åt dem längs vägen. Vi gjorde en del småstopp också och åt väldigt god schnitzel i Hörnefors. Det var så skönt när vi svängde av till Öjebyn, att veta att vi var så nära. I Pålberget såg vi norrsken. Det var ganska starkt. Vi kunde se det ända till Arnemark, men sedan försvann det ur syn tyvärr. Jag ligger gärna i snön och tittar på norrsken, det brukade jag göra förut när jag hade hundar att gå ut med om kvällarna/nätterna här i byn. Självklart med täckbyxor på. Jag är ingen självplågare.

På tal om det ska jag inte plåga mig själv genom att vara vaken längre än jag borde. Det ska bli skönt att lägga sig, det blir ett bra ombyte från att ha suttit hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar