onsdag 19 januari 2022

Hemma

Vi funderade på om vi kunde åka till stugan tidigare än först planerat, men det blev inte av. Vi hade ursprungligen tänkt gå på Jokkmokks marknad, men den blir inte heller av. Sanningen är att jag saknar stugan varje gång vi åker från den. Inte på samma sätt som jag saknar t.ex. Gullholmen, som jag också saknar varje gång vi åker därifrån och som jag ständigt längtar till. Jag saknar Gullholmen på det sätt man saknar ett semesterställe. Stugan saknar jag som man saknar sitt hem när man reser bort. För varje gång jag åker till stugan och sedan tillbaka till Göteborg så känns det mer och mer som att jag åker hemifrån till ”mitt andra ställe”. Jag skulle egentligen kunna tänka mig att flytta till Stockholm också, bara för att då är det mycket lättare att åka till stugan än härifrån.

Jag har bestämt mig för att försöka åka till stugan tre, men åtminstone två, gånger denna termin. En gång i februari/mars, en gång under påsk och en gång efter påsk. Men påsken infaller så sent i år, så vi får se. I så fall blir det väl en resa upp i maj och det är så nära sommaren. Däremot har jag längtat efter Norrbotten i maj i flera år nu, så jag kanske gör det ändå.

Jag har läst en del av mina gamla blogginlägg och som vanligt är det ju roligare med bilder till texten, så jag ska försöka sätta in lite bilder då och då. Här är två på stugan.

På den här bilden ser stugan lite mörk ut, men jag tycker ändå om bilden.













En sommarbild på stugan. På den här bilden ser man Råsta som kikar ut genom det högra fönstret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar