onsdag 12 november 2014

Te med sting

Nu är grupparbetet äntligen inskickat! Vi fikade hos en av gruppmedlemmarna och det var jättetrevligt. Vi fick te, muffins och choklad att doppa i teet. Jag älskar verkligen att choklad till teet. Förut drack jag te i princip varje dag, men det har inte blivit så mycket utav det de senaste åren. Det är mest på sistone jag har börjat dricka te lite oftare. Men en sak jag minns från några jular tillbaka är när mormor och morfar hade gett oss en liten chokladask med lite längre chokladstänger i. Dessa var utmärkta att doppa i te. Hos svärmor har jag fått after eight till teet och det är jättegott också.

Jag var på gadden-mässan idag. Det var intressant. Jag pratade med regeringskansliet och det var inspirerande! Jag kan verkligen tänka mig att jobba på kulturdepartementet i framtiden och man kan även komma in som ekonom och sedan avancera. jag fick även information om diplomatprogrammet, men det blir nog i sådana fall lite längre in i framtiden. Delvis för att jag inte uppfyller kraven på att få ansöka än, delvis för att jag inte är inne på det spåret riktigt. Imorgon ska jag dit igen. Men nu har jag en tydligare bild av min yrkesframtid igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar