söndag 23 november 2014

Långväga besök

Nu har mamma åkt hem igen. I fredags gick vi lite på stan och så fick hon se hur det ser ut här hemma hos oss. Vi tog oss ända bort till Stigbergstorget och åt på Ninas. Mamma fick äntligen kolla in lakritsbutiken och så gick vi till The English Shop. Det är två av mina favoritbutiker och mamma tyckte också om dem. Igår var vi återigen på stan, denna gång med Gustaf, och så gick vi på Lisebergs jul. Vi såg skridskoföreställningen, kollade in julmarknaden och åt soppa. De hade renar där förra året och även i år, men det hoppar vi norrbottningar över. När jag var liten gick jag i skogen och försökte klappa dem, men de sprang bara iväg från mig till min stora besvikelse. Idag har vi bara tagit det lugnt här hemma. Vi hade tänkt gå en tur längs älvstranden, men det var så otroligt tråkigt väder så vi stannade hemma. Jag tror att det var bra ändå, mamma och Gustaf var trötta i fötterna efter allt promenerande dagen innan. Vi fikade och hade kul ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar