lördag 29 november 2014

Julförberedelser

Imorgon är det första advent och idag har vi handlat inför det. Vi har pepparkakor, julskum, glögg, julmust och risgrynsgröt. Pyntet är ännu inte färdighandlat; vi behöver en topp till vår gran, en julduk och en ljusstake för att räkna ned advent. Adventsstaken i fönstret är äntligen tänd och den lilla julgranen fyller lägenheten med julkänsla. Nu får jag äntligen leva ut mina julkänslor till fullo! Jag har längtat jättelänge nu och redan börjat med julsångerna. Men det jag längtar allra mest efter är julfilmerna, julfikat, lucia och självaste julafton så klart.

Choklad och pepparkakor. Jag åt säkert tio stycken och de var lika goda allihopa. Man märker att jag inte är någon sådan där "matfotograf" för bilden är så ful. ;)

1 kommentar:

  1. Härligt att du får känna julkänsla! Snygg servett btw ;)

    SvaraRadera