torsdag 6 november 2014

Framtiden

Ni som känner mig vet att jag inte är en morgonmänniska. Därmed kan ni förstå att jag känner mig som lite utav en zombie nu när jag varit tvungen att kliva upp vid 7 för att gå till skolan fjärde dagen i rad. Det är därför jag ska lägga mig extra tidigt idag. När jag somnar blir ju en annan fråga, men jag får väl ta till mitt Harry Potter-trick så går det nog bra. Jag vet inte om jag skrivit det här förut, men har jag svårt att sova brukar jag tänka på Harry Potter-världen och då somnar jag på en gång. Jag önskar jag hade den möjligheten när jag gick högstadiet för då gick jag och lade mig tidigt, men somnade nästan aldrig innan tolv.

Men det var då, det! Idag har jag blickat framåt. Jag gick på en liten mässa på Handels idag. Det var en för-mässa inför den riktiga mässan som äger rum nästa vecka. Jag pratade med en kvinna från Handelsbanken och jag hade tänkt söka extra- och sommarjobb där. Hon sade att de öppnade ungefär ett kontor i veckan i Storbritannien. Jag vill jobba med olika saker i mitt liv och samla på mig en massa färdigheter. Just detta tänkte jag att det kunde vara en perfekt grej för mig att jobba med i framtiden när jag ska bo i England! Jag ska skicka in min ansökan snart, det verkar som att det kan vara ett bra steg i den riktning jag vill gå. På mässan nästa vecka ska jag även kolla in regeringskansliet, så de får minsann slåss om mig! Jag fick även en goodie bag som bestod av en tygpåse, pasta, nudlar, godis rabatter m.m. Det behövdes, jag var i stort behov av ett mellanmål på lektionen. Plus att jag gillar att få saker. ;)

Nu ska jag se vad John Blund har att bjuda mig på denna natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar