söndag 9 november 2014

Alingsås

Igår besökte jag och Gustaf Alingsås. Vi fikade på Ljungblads konditori och gick omkring på stan. Det var i princip det vi gjorde under vårt korta besök, men det var kul! Alingsås ska tydligen vara känt för att ha många kaféer, men vi åt på ett av dem vid två olika tillfällen. Det var mest för att det var nära tågstationen.

Jag såg att det fanns en Röda korset-butik och när jag gick in i den såg jag att det bara var skräp därinne. Det var som att gå in i en Röda korset-butik från 90-talet då second hand inte var inne och alla lämnade in fula gamla kläder de inte ville ha och butikerna behöll det faktiskt. Jämför den med de tre fina klänningarna jag köpte på Röda korset i Piteå i somras så får du fram kontrasterna. (Inte för att just du som läser lär veta vilka jag pratar om...) Jag sade att det hade varit bättre att bränna upp hela butiken för att få ut försäkringspengarna, inget var ändå värt något därinne. Det kan vara jättestor skillnad mellan olika second hand-butiker.

Alingsås var på det hela taget fint, men hade definitivt kunnat lyfta en del saker. Men det är nog inte så lätt att ligga nära Göteborg och samtidigt sticka ut som småstad. Jag vill hur som helst tillbaka dit någon gång, det var en mysig liten stad.

Gustaf i Alingsås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar