söndag 16 november 2014

A long time ago we used to be friends

Jag såg Veronica Mars-filmen igår och jag måste säga att jag blev besviken på den! Jag hade höga förväntningar på den, men jag skulle nog ha tyckt den var dålig även om jag inte haft det. Om det inte vore för att jag hade sett serien skulle jag tycka den vore bättre. Det var som om de försökte återskapa känslan från serien utan att riktigt lyckas. De förut så kvicka kommentarerna saknade här snärt och de tidigare färgstarka karaktärerna föll platt. Ingenting från serien som de ville skapa på nytt i filmen nådde ända fram; styrkan, humorn, spänningen. Det var helt enkelt som att de försökt göra något de borde ha gjort när manusförfattarnas händer fortfarande glödde. Sedan var upplösningen inte alls bra, men jag ska inte avslöja mer för er som inte sett den ännu.

Jag minns Veronica Mars-serien med glädje och tittar gärna på den flera gånger. Jag tyckte att det var så nedrigt att de i slutet av tredje säsongen byggde upp för en fjärde säsong, men att det sedan inte blev av trots seriens popularitet. När jag fick höra om filmen blev jag superglad, men nu i efterhand tycker jag att det var lite väl sent. Jag sökte Veronica och fann en annan. Jag är besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar