fredag 15 juli 2011

Stockholm

Jag har kommit in på utbildningen i Stockholm! Woohoo!!! Jag var inte orolig eller så, men precis som det var när vi fick veta våra IB-betyg var jag överlycklig när jag fick veta att jag klarat det! Så skönt det känns. Nu ska jag bara få massa MVG:n i tyska och latin. Eller är det A:n jag ska säga? Jag har inte så stor koll när det träder i kraft...

Andra roliga nyheter är att jag även fått svar om boende i Stockholm (Täby) idag. En ännu roligare grej är att jag skickade det mailet ikväll och fick svar bara en stund senare. Det är bra hyra och rummet var fint. Det fanns ett mindre rum som samma personer också hyr ut, men jag känner att jag inte vill kvävas där, jag ska ju ändå bo där i tre år kanske. Länge i alla fall.

Så, saker går bra för mig. Mamma har köpt köksgrejer och handdukar. Jag ska köpa mer grejer senare också ju. Men det kanske blir när jag kommit till Stockholm då. Om en månad är jag nog där.

3 kommentarer:

  1. Aaaah vad roligt!! :D Jösses jag är så avundsjuk på alla som ska iväg och plugga, men ja vet ju att min tid också kommer ;)

    Grattis Marika! Så himla skoj!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt!! Det är ju superbra :D Du får se till att höra av dig när du är ordentligt inflyttad så att man kan komma och hälsa på ^^

    SvaraRadera
  3. Så kul! :D Jag ska komma och hälsa på, det är ju sånt man bara måste göra. ;) Men du får även komma och hälsa på mig i Umeå sometime när jag går där. :)

    Dock tror jag att man bara kan få VG, eftersom att det är högsta, enligt mina källor från de som redan går universitetet. Men jag kan komma ihåg fel. Men är det så, får du se till att få en massa VG:n i tyska och latin. :D

    SvaraRadera