söndag 24 juli 2011

Du är sjuk

Nu är nog domedagen nära - jag har blivit sjuk! Nä, så sällsynt är det ändå inte, men det var längesedan jag var förkyld. Jag blev ändå ganska immun vintern 2007-2008, då var jag förkyld hela tiden. Sedan dess har jag inte varit förkyld nästan något. Fast jag är inte lika förkyld som jag brukade vara. Jag är lite täpp i näsan och lite öm i halsen. Jag hade nog inte varit det om inte jag och Jonathan hade badat igår fast vädret kanske inte var det bästa men... det var värt det. ^^

Lisa har börjat klippa vår häck nu! Jag hjälpte ett tag, men sedan höll jag på att löka ihjäl och då orkade jag inte mer. (Och jag som hade den bra sågen...) Jag skulle ha fortsatt idag om jag inte var förkyld. Jag tror på instant recovery. Man behöver inte gå omkring och vara sjuk länge om man tar hand om det i tid. Jag menar, igår hade jag mycket ont i halsen och var mycket mer täpp i näsan, men så är det inte alls nu.

Ok, det här blev ett sjukdomsinlägg, så jag ska avsluta nu och hoppas på ett bättre ämne till nästa gång. Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Apropå vad som händer när man är förkyld och INTE tar hand om sig = dagen/morgonen efter studenten. Har aldrig mått så illa i hela mitt liv. Tjock i halsen så att det inte gick att ligga ned, huvudvärk, feber, febertrötthet + sådär lagomt stirrig av alkoholen. Fan, jag ryser bara jag tänker på det.

    SvaraRadera