söndag 3 mars 2019

Veckor

Jag är så less på att vara sjuk. Jag har varit sjuk i två veckor nu, till och med någon dag mer. Jag började ju bli frisk förra söndagen, men efter att jag var vikarie i tre dagar blev jag jättesjuk igen. Jag har bihåleinflammation och har haft ont i käken. Jag vaknade klockan 3 natten till fredag och var tvungen att kliva upp då. Jag läste nämligen att om man har bihåleinflammation så hjälper det att vara upprätt, att inte ligga ned, så jag satte mig och såg ett par filmer tills Gustaf klev upp. Det hjälpte faktiskt och natten efter låg jag med en extra kudde under huvudet, så nu mår jag bättre. Jag måste gå till skolan imorgon, men jag ska bara gå på förmiddagen. Jag har redan missat två veckors skola (ena veckan hade bara en obligatorisk lektion och så själva tentan, men det är ändå jobbigt), så nu när den nya kursen börjar måste jag i alla fall försöka gå så gott jag kan. Mår jag mycket dåligt imorgon kommer jag uppenbarligen inte gå alls, men jag ska gå så mycket jag orkar i alla fall.

Apropå skolan så måste jag uttrycka mitt missnöje över upplägget på kursen. När jag gick grundkursen för flera år sedan (2013-2014) hade vi 4 delkurser på 7,5 hp, vilket är det vanliga. Ibland kan det vara variationer i detta, men oftast är de rimliga. Men nu har de ändrat på grundkursen och även fortsättningskursen så att de innehåller 6 olika kurser på 5 hp vardera. Det innebär att vi har tre veckor på oss att plugga in materialet, skriva provet och sedan ska vi gå vidare till en ny delkurs. Det upplägget är dåligt. Nu när jag har varit sjuk så missar jag inte bara en tenta, jag missade halva mina lektioner bara genom att vara borta från skolan i en vecka. En vecka. Halva antalet lektioner. Det är sjukt. Jag tycker att det blir för mycket på en och samma gång, hade varit bättre att kanske ha lite längre delkurser, 4-5 stycken och så gå lite djupare in på det eller något sådant.

Men, vad ska man göra? Livet går vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar