torsdag 21 mars 2019

Projekt

Jag har precis varit och pratat med en person angående att lära ut lite svenska till tyska volontärer som kommer till Göteborg i höst. Först trodde jag att det skulle vara ett volontärarbete, men det verkar som att det kommer att bli en ersättning också. Det gör mig lättad, för det var just konkurrensen mellan jobb som ger pengar och det här, som är givande men som kanske hindrar mig från att ta vissa jobb, som gnagde i mig. Men nu känns det bättre. Jag har aldrig lärt ut svenska förut, jag trodde upplägget skulle vara lite annorlunda. Jag ska själv få välja ut lite litteratur som vi ska använda och så. Det ska bli intressant.

Ikväll ska jag på min första bokcirkelträff. Egentligen har det redan varit två träffar, men jag har råkat missa just båda dessa. Men idag är det min tur också! Det är en arbetarbokcirkel och det är en del av oss som läste svensk arbetarlitteratur som temakurs förra våren som är med i den. Det var en bra bok vi läste till denna gång också. Den heter Ingenbarnsland och är skriven av Eija Hetekivi Olsson. Jag rekommenderar den.

Nu ska jag läsa lite arbeten till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar