måndag 16 januari 2017

Bli klar

Jag fick i panik lämna in mina arbeten och jag hann med nöd och näppe! Jag hade gjort fyra arbeten, varav det sista jag färdigställde idag! Alla skulle vara inlämnade senast 23.55 idag. Jag hann skriva klart i god tid, men jag var tvungen att fixa till en referenslista och korrekturläsa alla arbeten så därför var det inte förrän 23.54 som allt var inlämnat för rättning! Jag tror inte ens att jag hann korrekturläsa ett av arbetena. Det är skönt att ha gjort klart det där nu i alla fall! Imorgon blir min enda lediga dag mellan terminerna så jag ska njuta av den! Egentligen har jag en restuppgift till tyskan som väntar, men den kan jag faktiskt ta itu med en dag senare, tycker jag. Jag har jobbat flera timmar om dagen den här helgen med att göra färdigt mina arbeten till socialantropologin, så nu tänker jag faktiskt vara ledig i en hel dag utan något jag måste göra!

Jag har förresten bara tackat ja till att läsa marknadsföring denna termin. Resterande halvan av terminen hade jag tänkt jobba och försöka klara restkurserna jag har i företagsekonomi. Jag känner att det var rätt beslut att inte anmäla mig till psykologin för jag börjar känna att jag verkligen måste bli klar nu och det skulle jag nog inte hinna om jag läste psykologi samtidigt. Jag får försörja mig på lönen jag får på jobbet istället. Jag ska försöka hinna spara så pass mycket att jag kan jobba ett par veckor i juni och sedan vara ledig resten av sommaren, som jag gjorde förra året. Det plus en resa till Rom på min födelsedag vill jag spara till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar