måndag 9 januari 2017

Årslista 2016

Årets musik:
Enligt min Spotify top 100-lista var det väldigt blandat.Taylor finns inte ens med på Spotify, men henne har jag lyssnat på. Jag kan lista mina topp 5 mest lyssnade på enligt Spotify också:
1. Katie Queen of Tennesee av The Apache Relay
2. Riptide av Vance Joy
3. I Dreamed a Dream framförd av Susan Boyle
4, A Dream of You and Me av Future Islands
5. Annie Hall av Oskar Linnros
Jag vet att jag lyssnade på Terrence Loves you av Lana Del Rey på repeat väldigt mycket alldeles i början av året så jag är imponerad över dess sjätte plats med tanke att jag inte har lyssnat så mycket på just den under den senare delen av året.


Årets bästa låtar:
Förlorad för alltid av Veronica Maggio och Better man av Little Big Town. Hela Maggios skiva egentligen, men jag ska försöka begränsa mig lite.


Årets bästa film:
Fantastic Beasts and Where to Find Them - hands down!


Årets bästa bok:
Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson (jag har inte läst några som har släppts i år, men denna läste jag för första gången 2016)


Årets bästa spel:
Skip-Bo


Årets bästa tv-serie:
Gilmore Girls. Delvis för att det 2016 var första gången jag såg klart alla säsonger (även om jag började i slutet av 2015) och delvis för att de släppte Gilmore Girls: A year in the life.

Årets snyggaste:
Gustaf


Årets viktigaste händelse:
Jag fick körkortet, klarade uppsatsen och jag fick gå på Harry Potters värld i London


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Träffade Rambo


Har du några nyårslöften?
När jag var liten kunde jag lova att försöka saker och ting. På så sätt kan man lova utan att känna sig besviken de gånger man inte klarade av det. Till exempel minns jag att jag en gång lovade att jag skulle försöka att inte bråka så mycket med killarna i de övre klasserna. Det säger lite om min karaktär som barn. Men i år har jag inget löfte och det har jag inte heller haft på flera år.


Vilka länder besökte du?
England och Tyskland


Vad var din största framgång 2016?
VG på uppsatsen och att öppna portarna till Stora Salen på HP-världen


Bästa köpet?
Gryffindor-hoodien på King's Cross, Krumben på HP-världen och en mörkröd klänning från American Apparel


Vad spenderade du mest pengar på?
Körkortet


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att öppna portarna till Stora salen


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare överlag


Vad önskar du att du gjort mer?
Brytt mig, orkat med


Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Åkte på Harry Potters värld och typ alla anställda sade grattis till mig för att jag fick en pin som det stod att det var min födelsedag på, åt på en italiensk restaurang och åt chokladtårta på hotellrummet. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv!


Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Mycket mer office chic än förut, i synnerhet de dagar jag jobbar. Gryffindor-tröjan. På sommarn är stilen lite ledigare, enkla klänningar eller shorts/kjol och tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar