söndag 21 augusti 2016

Trött

Jag är trött. Jag blir extremt trött av jobbet, trots att jag sover som rekommenderas. (Det är en pet peeve jag har, när folk ba "men du kanske inte sover tillräckligt mycket, gå och lägg dig tidigare" oavsett om man har sömnproblem eller inte. Säger man att man faktiskt gör får bra med sömn blir de antigen så paffa av att det inte kan vara för lite sömn som är problemet att de spontant självantänder eller så säger de snabbt "aha, men då sover du nog för länge! Man ska alltid ha 8,32 timmar sömn per natt, annars blir man trött!")

Jag har märkt av att jag blir extra trött av det här jobbet än andra jobb eftersom att jag konstant har huvudet igång. Om man ringer ut kan man bli trött av den enformiga hjärnaktiviteten, men när jag sitter på inkommande och mail så är det värre än att jobba 8 timmar på campingen till exempel. Då är hjärnan vaken men kroppen trött, nu är det tvärtom. Min kropp vill hålla igång men eftersom att det är hjärnan som bestämmer så stänger hjärnan av allt och jag däckar i soffan klockan 21.58 istället. Så var fallet i onsdags.

Samtidigt är jobbet psykiskt stressigt. Ofta är folk sura för att de vägrar att fatta att de får skylla sig själva eller så är det någonting de inte fattar (oftast är det att de inte fattar att man inte bara kan låta bli att betala fakturor utan att det får konsekvenser) och då måste jag 1000 gånger per dag sitta och försöka prata sansat med folk som jag har lust att bara skrika åt. Därför tänker inte jag lägga upp mig på alltför många timmar i höst. Om jag ska orka gå så mycket skola kan jag inte lägga energi på det här för det tömmer hela mig. Nu ska jag göra mig i ordning för kvällen eftersom att jag ska upp vid 6 imorgon. Bara 7,5 timmar sömn, då förlorar jag ju hela 0,82 timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar