torsdag 25 augusti 2016

Semester i repris

Jag vill ha semester fast jag nyss hade semester. Jag tror att vad jag försöker säga är att jag inte vill jobba så mycket just nu för att det tär på mig en hel del. Jag vill vara utvilad inför terminen, men det kommer jag inte att vara helt och hållet. Jag blir så frustrerad och arg över vissa samtal och mail som vi får in på jobbet och dessa är två känslor som jag inte kan känna för mycket av utan att bli helt emotionellt och psykiskt utmattad. Jag som dessutom alltid bär hjärtat på tröjärmen (för att brutalt direkt översätta ett idiomatiskt uttryck) kokar över av alla känslor jag inte kan uttrycka i professionalismens namn. Jag trodde inte att jag skulle säga detta, men ibland önskar jag att jag kunde lämpa över mailen och de inkommande samtalen på kollegorna och ringa ut istället. Trots att de som svarar då vi ringer ut inte själva valt att ringa brukar samtalen ändå vara trevligare än hälften av samtalen som kommer in till oss. Detta är definitivt inte en bransch för mig, fast jag är ändå glad över att ha ett extrajobb just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar