tisdag 30 augusti 2016

Höstigt

Just nu ser jag fram emot att åka upp till Norrbotten i slutet av September. Jag vill till Storforsen och jag vill även gå lite i Skomanstjälen. Jag gillar höstlövens färger. Jag tror inte alla träd är kvar nu, men när jag var liten kantades gången till skolan av björkar och under denna allé samlades varje höst tusentals löv. Jag brukade samla ihop dem till ett bo och låtsas att jag var en örn. I övrigt är jag inte så förtjust i hösten. Den är kall, frostig och fuktig. Men är det en torr höstkväll med fullmåne är jag förstås inte emot det. Jag har en klar bild av hösten som orange, frisk klar luft och fullmånskvällar eller en regnig söndag som spenderas delvis ute i skogen och delvis inomhus framför ett bra TV-program eller en bok. Men oftast blir det ändå fuktig luft, blåst och gråmulen himmel som är realitet här i Göteborg. Höstterminens början brukar innebära nystart, vilket är uppfriskande i sig. Vem vet vad den här hösten för med sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar