onsdag 31 augusti 2016

Bra känsla

Jag sitter och ser feel good-filmer som är ca. 1,5 timme långa på förmiddagarna. Jag har redan bränt igenom en massa serier som jag tycker passar bra att se på dagtid. Jag ser OC just nu, men det är så jävla deprimerande efter 3 säsonger utan att karaktärerna någonsin förändras och det känns som att alla tragiska händelser sker i repris. Handlingen går ut på att Marissa och Ryan har det lite tufft i förhållandet, sedan kommer en ny kille in i Marissas liv och det är något skumt med honom eller att Ryan tror att det är något skumt med honom och de bråkar om honom. Någon ny kommer då in i Ryans liv och de tar en paus. Sedan inser de att de hör ihop. Repeat. Under tiden har Seth och Summer ett on/off-förhållande oberoende av Ryan och Marissas cykel. Efter ett tag blir det lite uttjatat att se på, speciellt när det bara händer negativa saker och nästan aldrig några positiva.

Det är där mina feel good-filmer kommer in i bilden. De är typ lika långa som två avsnitt av en dramaserie och jag ser ändå alltid på minst två avsnitt. Dessutom är de roliga och skulle de suga (kan inte säga att Cadet Kelly med en ung Hillary Duff var en hit direkt, men hade jag varit 12 hade jag gillat den) behöver man ändå inte slösa mer tid på dem och hursomhelst känner man sig ändå rätt bra efteråt. Jenny's Wedding och 13 going on 30 är två filmer jag har sett nylgen. Jag kan rekommendera båda starkt. Mean Girls 2 gillade jag dock inte alls, men det är ett helt eget inlägg i sig om jag ska börja prata om det. Jag kan tipsa om en del filmer som kan passa bra en regnig dag eller för de som liksom jag befinner sig mellan serier för tillfället: Jenny's Wedding, 13 going on 30, 10 orsaker att hata dig, Mean Girls, Legally Blonde (min favoritfilm) och En shopaholics bekännelser. De flesta finns på Netflix.

Nu har ni fått mer insikt i mitt liv än vad ni bett om. Jag ville bara berätta om min lilla bra serier-torka och dela med mig av min lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar