tisdag 9 februari 2016

Karriären

Jag känner mig rätt tom i huvudet. Jag antar att det är så när jag kliver upp tidigt. Imorgon ska jag ta en sovmorgon och läsa materialet till seminariet och in på min andra jobbdag. Förra gången satt och jag blev bombarderad med information om dataprogrammet de använder men jag vet inte hur mycket jag egentligen lärde mig. Jag var helt mosig i huvudet efteråt. Det är så mycket man ska lära sig att det kommer ta minst en månad innan jag kan börja jobba på egen hand, kanske två.

Jag fick VG på kandidatuppsatsen, vilket gjorde mig mycket förvånad och glad. Efter allt slit och all ångest så lönade det sig till slut. Det är bara synd att jag gav min uppsatspartner ett gratis VG eftersom att jag skrev uppsatsen helt och hållet på egen hand, men jag skiter i det för ett VG var bättre än vad jag vågat hoppas på! Jag är bara glad att jag slipper träffa henne mer.

Litteraturvetenskapen går bra men jag önskar att det vore lite högre standard på utbildningen. Jag vet att det bara är en grundkurs men för det behöver de inte sänka kraven hur lågt som helst. Min första kurs på universitetet var också en grundkurs, men det var en med bra tempo och hög kvalitet på undervisningen. Och vet ni vad - jag har aldrig lärt mig så mycket av ett språk på så kort tid! Jaja, jag får mer tid till att jobba nu, vilket är bra. Jag tror dessutom att den första delkursen håller lägre standard än vad de andra delkurserna kommer att göra.

Nu ska jag sova för jag är dödstrött! Jag hoppas på en drömrik natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar