torsdag 10 december 2015

Plan A

Jag inser att jag inte har skrivit sedan november. Det är svårt ibland, att veta vad man ska säga även om man har mycket att säga. Jag har kommit igång med skrivandet på uppsatsen på allvar nu. Jag kom in på litteraturvetenskapen till våren och jag ska gå och prata med de på tyska institutionen om att göra min kandidat till våren också. Om jag mot all förmodan inte skulle få skriva den till våren så skulle jag ta alla mina pengar och dra utomlands och försöka hanka mig fram där tills sommaren. Det är en djävligt fin plan B anser jag. Men det är i princip platsgaranti på kandidatutbildningen. Humanioran behöver pengar och man får mer pengar ju fler elever man har. Jag tror att det kommer att bli kul. Det är bara ca. 20 sidor kandidaten i tyska är sade min lärare förra året. Visserligen är det på tyska och därmed svårare rent språkligt att få fram något, men jag känner att det hjälper att man inte behöver skriva 30-40 sidor. I sådana fall ska jag välja att skriva om litteratur, för språkvetenskap tycker jag inte är så kul.

Den där plan B lät inte så tokig nu när jag tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar