söndag 29 november 2015

Min värsta rädsla

Jag har tittat på många bilder och videor på Muffin. Jag har videor då hon tuggar på ben och slickar sin tass. Jag har bilder då jag håller om henne, då hon viftar på svansen så att den blir till ett suddigt avtryck på fotografiet, många då hon och Cookie är bredvid varandra och bilder då hon ligger ned och sover sött. Jag stötte på en bild ur den sistnämnda kategorin och jag såg hennes vita lilla fläck strax innan trampdynan. I de stunderna känns det som att jag dör inombords. Den fläcken var hennes kittligaste ställe och ibland när hon låg och sov kunde jag inte låta bli att smyga fram och kittla henne lätt, lätt på den och se hur hennes tassar genast röck till i sömnen.

Det finns stunder då det är så ofattbart att jag aldrig kommer att få vara med henne igen att jag inte tror att hon är död. Jag förväntar mig fortfarande att hon kommer gå fram och hälsa på mig när jag kommer hem på fredag även om jag vet att det inte kommer att ske.


Muffin
6 Novemeber 2003 - 26 November 2015

2 kommentarer: