tisdag 3 november 2015

Uppsatsframsteg

Nu har jag och min uppsatspartner börjat med uppsatsen. Vi ska börja kontakta företag till veckan. Jag känner mig inte så taggad på uppsatsskrivandet, men det kommer nog gå bra. Jag är orolig för att tiden ska bli för kort. Men jag vet att jag kan jobba djävligt snabbt när jag skriver, i synnerhet om det sker på slutet och jag därmed är under tidspress. När jag gick sista året på gymnasiet så trippelkollade IB-koordinatorn med mig om jag verkligen skulle läsa ett extraämne för att jag typ hade skitit i delproven i biologi helt, vilket för henne ju verkade som att jag var dålig på det. Men jag fick godkänt i alla ämnen på våra slutprov för att när det verkligen räknades så pluggade jag. Att göra saker i sista sekund är lite av min överlevnadsteknik. ;) Men så ska det inte bli med uppsatsen så klart! Jag önskar bara att jag hade fått skriva själv för då hade jag gjort en studie om genus i organisationer, men ingen annan som inte redan hade hittat en partner ville jobba med det. Jaja, nu är det som det är och det jag och min partner skriver om nu är rätt intressant, det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar