onsdag 30 december 2015

Jobbintervju

Idag ringde någon från företaget jag mötte på karriärmässan i november och ville att jag skulle komma på arbetsintervju. Det är ett timjobb och går ut på att ringa upp personer vars fakturor har förfallit. Eventuellt kan man senare "avancera" till att bli den som blir uppringd och även få svara på mail. I sådana fall kommer jag nog jobba lite i sommar, men inte så mycket. Det är tydligen väldigt populärt bland de som extrajobbar att vilja jobba så mycket som möjligt under sommaren så att jag verkar kunna få en ganska ledig sommar i alla fall. En som Gustaf känner hade berättat att hon jobbade tre veckor i sträck under sommaren, men jag hoppas att inte jobba så mycket ens. I så fall vill jag jobba i juni. Jaja, det är inte ens ett problem ännu, jag har inte ens fått jobbet än.

En annan grej som är lite synd är att jag antagligen inte kommer att kunna läsa 200% nu till vårterminen. Jag hade verkligen set fram emot att äntligen få läsa litteraturvetenskap, men med både den och kandidatkursen i tyska samt ett jobb kommer det att bli för mycket kanske. Jag måste prioritera tyskan över litteraturvetenskapen för den är nog mer en merit än litteraturvetenskapen. Jag har ju inte så många år kvar på CSN-lånet så jag kommer inte kunna att studera så länge till. Jag är i alla fall glad att jag fick den här intervjun för att jag behöver erfarenheten och pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar