måndag 19 januari 2015

Det bra och det dåliga

Jag har ett roligt brorsbarn som frågar mig när jag ringer och grattar hans mamma på födelsedagen:
"Men Mimmi, varför kommer du inte på min mammas kalas?"
Vad kan jag göra annat än skratta? Han förstår ju inte hur långt det är mellan Göteborg och Piteå. Det är en av de tråkigaste grejerna man missar, allas födelsedagar. Förra året prickade jag in ganska många ändå! Hela 5 stycken, plus ett födelsedagskalas.

Något annat jag saknar är hundarna. Jag började tänka på dem häromnatten när jag skulle sova, men då blev jag så full av längtan att jag knappt kunde sova! En annan natt kände jag mig stressad och då började jag tänka på hundarna och var jag brukar gå med dem i skogen; då somnade jag på en gång nästan. De fyller helt enkelt mitt hjärta med glädje.

En grej jag inte saknar är det minimala utbudet på klädbutiker jag brukar handla på. Jag är nu ägare till en bikini (som passar) och ett par gymskor! Som jag har letat efter båda dessa ting. Jag har även unnat mig en lyxräkmacka på Evas Paley. Haha, på bilden ser det ut som om jag låter Gustaf titta på medan jag äter; han väntade faktiskt på sin mat! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar