torsdag 21 augusti 2014

Varför jag inte gillar Snape









Oavsett vad folk har gett för anledningar till varför Snapes mobbing är ok har jag aldrig avvikit från min åsikt att han är rutten. Även om jag påpekar att han mobbat Harry genom hela hans skolgång har jag fått höra saker som att han bara spelade för att verka ond. Jaja, men Neville och Hermione då? Det finns ännu fler sådana här serier och jag kanske lägger upp dem också. Då får ni se att Snape må ha varit på de godas sida och arbetat för Dumbledore och Ordern, men han var inte en bra person som förtjänar upphöjelse något mer än andra. Enda anledningen att han hjälpte Dumbledore var för att han hade lovat det eftersom att han var skyldig för Lilys död (den enda personen han brydde sig om). Han må ha varit god och kompenserat för vad han en gång gjorde och blivit förlåten för det. Det ä vad han gjorde under tiden som får mig och många andra att inte vilja glorifiera honom. I grund och botten är enda anledningen till varför folk hyllar Snape att det är en bra och sorglig kärlekshistoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar