onsdag 27 augusti 2014

Egenhändigt elände

Idag har jag och Gustaf tagit en promenad i Slottsparken. Jag undrar om det var årets sista varma dag vi var med om. Vi fikade på ett fik längs Linnégatan efteråt och det var inte alls ett bra kafé överhuvudtaget. Det var dyrt för mycket svag smakupplevelse.

På kvällen gjorde jag köttbullar efter Hannas recept och de blev jättegoda! Jag brukar ju inte vara den som lagar mat, men när jag tar mig tid till det brukar det bli bra. Fast jag förstår mig inte på det där att vissa tycker att maten smakar bättre om man gjort den själv. Om man vet och har fått uppleva all möda det tagit att laga maten blir man oinspirerad att äta upp den på 10 minuter. Plus att det är mycket möda för en liten stunds glädje åt den egna skapelsen. I alla fall när man inte gillar att laga mat (jag). Tur att jag har Gustaf som gillar att laga mat då. Men nu blev ju mina köttbullar bra, kanske hade helhetsupplevelsen varit bättre om jag inte behövt diska efteråt. Diskmaskinen är nog en av våra mest underskattade apparater. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar