söndag 24 augusti 2014

Längtan

Fantastic Beasts and where to find them ska ha premiär 18:de November 2016! Jag har vetat om filmen ett bra tag nu, men inte datumet. Jag kan knappt fatta att det kommer en till film som kretsar kring Harry Potters värld. Det var så länge sedan jag läste den boken, men jag har velat ha "sidoböckerna" ganska länge nu och jag ska köpa åtminstone en av dem någon gång till veckan. Jag är överlycklig över denna film. Det är J.K. Rowling som skrivit manus, visste ni det? Hon har själv skrivit det.

Jag trodde aldrig jag skulle få längta efter en film så här innerligt igen. Visst har jag läntat efter den nya Hungerspels- eller Hobbit-filmen men inte som jag längtade efter Harry Potter-filmerna. När det var dags för premiären av HP7 del 2 klädde jag upp mig i en fin röd klänning och tog på mig mina finaste smycken i guld. Jag stod där finklädd i Gryffindors färger och kände hur det var slutet av en era. När filmen slutade ställde vi oss upp och applåderade. Vi applåderade åt en skärm. Det var en symbolisk handling som visade på vår längtan, vår uppskattning, vår glädje och vår sorg. Det var över. Trodde jag. Newt Scamander ändrade på det. Det är inte helt och hållet samma sak, det är en ny era nu. Men det ger fyr till brasan. Och ack, vad den brinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar