tisdag 10 september 2013

Rätt håll

Har letat snygga höstkappor en tid nu. Jag har egentligen redan hittat två stycken som jag vill ha jättemycket. Men så kostar de fyratusen respektive sextusen kronor styck också... Jag tänkte att om jag bara köper den för 4000 behöver jag inte köpa något mer, men har insett att det är ohållbart och har därmed gett upp hoppet om att få mina drömkappor. Därav letandet efter nya. Det känns så skönt att veta att jag kommer få mina pengar om bara ett par dagar. Jag har inte haft några pengar att spendera sedan i våras så det kommer att bli skönt att gå tillbaka till det normala. Jag kommer faktiskt kunna få håret klippt nu.

Jag kollade upp vilket yrke som gav bäst betalt och det visade sig vara ekonom. Det låg före både läkare och jurist. Att det kan finnas individuella skillnader må ju hända, men överlag var ekonomen den som tjänade bäst av de traditionella yrkena. Jaja. Jag får spinna vidare på utbildningsval, för ekonom är nog inget jag vill satsa på. Min nya fundering är om jag ska doktorera i litteratur. Men, men... Vi får se var jag hamnar i livet, jag får väl bara se till att styra min kosa åt rätt håll. Om jag bara visste vad rätt håll var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar