tisdag 24 september 2013

Humaniora

Jag har haft min andra skrivarlektion nu och jag känner verkligen hur glad jag blir av att gå på de föreläsningarna. Visst är psykologin intressant, men det är inte superroligt alltid och miljön runtomkring ämnet känns inte heller lika rolig. Nej, det är de humanistiska ämnena som jag verkligen brinner för, i synnerhet litteratur eller skrivande. När jag går dit är jag intresserad och engagerad. Under hela min uppväxt har jag tänkt att det är språk och de samhällsorienterade ämnena jag är bäst på och trott att de var i samma kategori, men i och med att jag börjat på universitetet och förstått att språk och litteratur m.m. går under humaniora som ämnesgrupp har en helt ny värld öppnats med många fler ämnen att studera och yrken att välja. Filosofi och litteraturvetenskap är vad jag vill läsa härnäst, men det är dags att börja tänka på möjliga yrken också. Då är frågan; hur kan jag kombinera mitt intresse med mitt yrkesval?



P.S. Jag tänker aldrig sluta skriva eller ge upp ambitionen att bli publicerad, oroa er inte om det. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar