fredag 13 september 2013

Fredag den trettonde

Idag har jag inhandlat en ny kappa, en del nya klädesplagg, bland annat ett par jeans, och diverse saker jag behöver. Jag kan tillägga att kappan inte alls var så dyr. Faktum är att jag provade kappan för 4000 och upptäckte att den både var längre än jag trodde och att den inte alls passade lika bra på som jag trodde. Jag är hur nöjd som helst med min nya kappa som jag trodde var rosa, men som jag nu upptäckt går lite åt det bruna hållet. Illusioner typ. Vi har även inhandlat en vardagsrumslampa som är jättefin, så nu behöver vi inte handla än på ett tag. Äh, vem försöker jag lura, det finns alltid fler saker.

Jag har precis fått reda på att jag kom in på skrivarkursen här på Göteborgs universitet! Det gjorde mig så himla glad att jag slipper danskan som inte bara krockar med min psykologi, utan även visade sig vara all annat än vad jag egentligen ville göra. Jag är överlycklig över detta. Och på tal om att skriva träffade jag Mats från min skrivarlinje idag. Vi är tydligen grannar nu! Sedan träffade jag honom en gång till idag helt oberoende av den första gången.

Ja, fredag den trettonde har varit min turdag så länge som jag någonsin haft någon. Men man måste ju få ha någon sådan, speciellt när man i övrigt är så otursförföljd. Det kanske är som Halloween i Buffy, dagen då alla monster tar ledigt är den dagen då folk förväntar sig att monstrena kommer fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar