onsdag 22 februari 2012

Mättnad

Igår var jag och Gustaf över halva innerstan. Först for vi till Karlaplan för att gå på Tösse, kondiset som SvD har rankat bäst i sitt semmeltest. Fast när vi väl kom dit var det kö ända ut på gatan, så vi bestämde oss för att dra till Gunnarsons istället. Där var det svårt att få tag på ett ledigt bord, men efter en stunds väntan fick vi ett riktigt mysigt ett! Efter vår (inte så) lilla fika där for vi till Därmedpasta för att hinna äta riktig mat innan vi drog till Dramaten. Jag åt verkligen inte upp allt och var ändå dömätt efteråt! Jag hade Därmedpastaschwimmen under första halvan.

Väl på Dramaten för att se Den Girige upptäckte vi att det var på denna pjäs vi hade halvtaskiga platser. Fast det gjorde inget för att vi såg bra ändå. Pjäsen var bra, men personligen tycker jag att Molières Misantropen var ännu bättre! Men ska man jämföra så har ju ingen föreställning kunnat mäta sig med Doktor Glas! Åker ni till Stockholm, så se den! För er egen skull, man kan ju bara inte missa en sådan bra pjäs!

Nä, nu ska jag göra mig i ordning för att träffa Fia och Gustaf på Muggen. Inte på toan, utan på kaféet. ;)

"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed."
- Mahatma Gandhi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar