fredag 17 februari 2012

Konst(iga tavlor)

Nyss åkte Gustaf hem. Idag har vi varit på Vårsalongen och kollat på tavlor och annan konst. En del var skräp, en del var tavlor som inte bestod av tejp, utan var faktiskt målade av någon som kan målerikonsten. Jag kommer nog aldrig förstå mig på all modern konst... Speciellt inte om den inte består av annat än tejp - det är meningslöst. Jag kan ställa ut ett papper som jag ritat ett streck på och säga att det står för de allmänna folkets enformighet, men det gör mig till påhittig - inte konstnärlig! Jaja, det var hursomhelst trevligt! Vi spekulerade i vad vissa verk kunde betyda, men något säger mig att våra gissningar inte alltid var så korrekta... eller seriösa heller för den delen. ;)

Efter vi hade varit där for vi till 44:an och fikade, sedan for vi hem till mig och lagade middag. Mitt internet har krånglat, så Gustaf skulle hjälpa mig, men naturligtvis funkar det när jag inte sitter här alldeles ensam, hjälplös och tekniskt handikappad. Jag hoppas att det funkar i fortsättningen! So I can keep the entries comin', you know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar